Azala / Portada » Oporretan

Lagunok, abuztuan oporrak hartuko ditugu indarberritu eta kurtso politiko berri bati hasiera emateko. Deskantsatu eta ondo pasa.

Amigos, en Agosto nos tomaremos unas vacaciones para empezar con ganas el nuevo curso político. Descansad y pasadlo bien.

Partekatu sare sozalietan / Comparte en redes sociales

Gai honetako beste sarrerak / Otras entradas relacionadas

77 comentarios en «Oporretan»

  1. Segun la maxima autoridad en el tema, Jose Miguel de Barandiaran, la raza vasca surgio como una evolucion local del Hombre de Cro-Magnon, hace alrededor de 7.000 años en el periodo Magdaleniense del Pelolitico superior.
    Como han demostrado recientes analisis de ADN, La raza vasca se expandio por toda Europa, hasta que las migraciones indoeuropeas (2600-1425 AC) arrinconaron a los vascos en los extremos de Europa , en el Caucaso por una parte ( donde han quedado restos de la lengua vasca en el georgiano y el osetio), y en el otro extremo en la cordillera del Atlas del norte de Africa (donde han quedado restos de la lengua vasca en las lenguas bereberes o amazigs). Estas coincidencias de vocabulario han llevado a algunos lingüistas al error de creer que la lengua vasca esta emparentada con las lenguas caucasicas y bereberes.
    A la llegada de los romanos a Iberia ( 218 AC) los vascos luchaban por sus supervivencia contra celtas e iberos que habian ocupado gran parte de la tierra vasca. Por eso se aliaron con los romanos ( en contra de lo que dice la historia oficial) que ademas de devolverles sus tierras les permitieron seguir usando la lengua vasca. Esta es la explicacion de la supervivencia de la lengua vasca como unica lengua prelatina, ademas los vascos formaron batallones propios (cohortes) dentro de las legiones romanas.
    Despues de 400 años de pax romana, los vascos volvieron a verse cercados por los francos al norte y los visigodos al sur, situacion que superaron creando el gran Reino de Navarra. Pero desde la baja Edad Media hasta nuestros dias la superviviencia del pueblo vasco vuelve a estar en peligro atenazado por los franceses al norte y los castallano-españoles al sur.
    Hasta tiempos muy recientes la historia de la nacion vasca la han escrito sus enemigos invasores y los colaboracionistas traidores, que se han limitado a hacer apologia de la ocupacion y que descalifican como terrorista a la resistencia vasca. Pero a pesar del regimen de apartheid a que esta sometido , la voluntad independentista del pueblo vasco sigue siendo mayoritaria e incluso ha surgido una historiografia propiamente vasca que pone en evidencia las mentiras de los invasores españoles y franceses.
    Los invasores siempre han intentado destruir los signos de identidad de los vascos. Si algun dia consiguieran aniquilar el euskara, construirian despues una historia oficial que diria que el euskara nunca existio, y a fuerza de repetirlo, la gente se lo acabaria creyendo. Cuando llegaron los romanos llamaron vascones a los habitantes de la ribera del Ebro porque hablaban el vasco. Ahora la historia oficial dice que el vasco nunca se hablo en la Ribera de Navarra, lo cual es falso ya que no fue sustituido totalmente por el español hasta despues de la invasion de 1512. En la parte de La Rioja y norte de Burgos fue sustituido por el español despues de la invasion de 1054, y en la parte de Alava despues de la invasion de 1200.La historia oficial no es mas que una sarta de mentiras para justificar la invasion.

  2. Juan Martínez, me huele que incluyes en la «resistencia vasca» a matarifes de ETA como Uribetxeberria (que mientras Ortega Lara se pudría en su zulo sin luz y sin apenas comida se lo pasaba de miedo en las fiestas de Mondra).

  3. JELen agur

    Esta cárcel que es nuestro cuerpo, cada día se nos muere un poquito.
    Y según cómo lo cuides, más o menos «poquito».

  4. JELen agur

    Juan Martínez utiliza términos como resistencia vasca, e independencia que con tanta afición tramposa utiliza la IR.
    Con el añadido que vincula esa independencia y resistencia miserable totalitaria con la digna defensa histórica de sus libertades contra las tiranías foráneas.
    Todo un intento de enmerdar.

  5. Tu victor a defender a los carceleros y torturadores de Ortega Lara como Uribetxeberria, un angelito secuestrador de los que tanto te gustan.

  6. Boquis son los carceleros. Un grupo de personas particularmente desagradables que sin embargo cuentan con un nutrido club de fans en esta pagina.

  7. Victor, el carcelero es Josu Uribetxeberria, el que tuvo secuestrado a Ortega Lara y lo trató como a un perro. El club de fans de los asesinos y secuestradores de ETA entre los que te encuentras Victor. Gracias por tus aclaraciones acerca del idioma español, por que sobre el vasco ya sabemos qu n.p.i.

  8. Victor, yo no lo entiendo. ¿Por qué hay que soltar a Josu Uribetxeberria? ¿Por humanidad? ¿Qué humanidad mostró el por Ortega Lara?

  9. JELen agur

    Sí que abundan los carceleros, sobre todo en Euskadi. Pero lo peor de todo es que son carceleros de gente inocente, violan los derechos fundamentales de los ciudadanos y nunca se retractan de ello.
    Gente muy muy despreciable.
    Y todo para implantar la dictadura extranjera en nuestra tierra.

    Espero que por lo menos la comida que no se coman, la envíen a Caritas para la gente incocente que pasa hambre.

    Por otra parte un diagnóstico de enfermedad grave no es estar en una situación grave por enfermedad, por lo que no es automáticamente aplicable el derecho (que reconozco) de pasar los últimos días entre los tuyos.

  10. Soltar?. Bueno, aqui entramos en otro campo, algunos consideraran que nunca debio entrar siquiera en el mako.
    Pero es que es mas, cuando se pregunta porque deberia ser puesto en libertad es prestarse a un debate ficticio, hay leyes españolas que asi lo establecen pero tambien sabemos que los jueces españoles interpretan esas leyes contra los vascos, es dificil argumentar con sus leyes cuando sus jueces las aplican.
    Prescindiendo de las leyes creo que para cualquiera es evidente que una persona en su situacion no merece estar en prision y fijate bien, Alazne, que estoy obviando cualquier referencia a los hechos por los que haya podido ser condenado porque algunos, en nuestra inmensa ingenuidad, no queremos creer que la justicia sea subjetiva y pediria lo mismo para un robaperas que para espias de la policia autonoma española como Joseba Goikoetxea o matarifes como el general Rodriguez Galindo.

  11. Algunos consideran que nunca debió entrar en la cárcel, por que no consideran un crimen secuestrar y maltratar a una persona, como Ortega Lara.

    No digo que no haya que tener consideraciones humanitarias por Uribetxeberria pero ¿las tuvo el respecto a Ortega Lara? Es evidente que no.

    ¿se arrepiente, lamenta o pide perdón por lo que hizo? Tampoco.

    Quien no tiene humanidad para el otro y la pide para sí mismo está condenando por segunda vez a las personas que perjudicó.

    Para mí, lo peor de todo, es que una persona de la escasa calidad humana de Uribetxeberria pueda convertirse en un martir. Eso es la glorificación del secuestro y de su impunidad.

  12. Me encanta ver como VictorII y los pacíficos saben de derechos humanos, por eso los conculcaron de tal manera.

    Que se le deje ya en paz a un hijo de la grandísima como Uribetxeberria. Nos guste o no, eso es la ley y la justicia; por eso, que se cumpla lo que es de justicia hasta con los que más odian la justicia!

  13. Bueno, VictorII, si hablamos de carceleros, pero en el sentido más marrano y fascista, deberemos hablar de Uribe. De que me vienes? de anticarcelero? y te la está poniendo dura es cerdo?
    Ponerse de finolis es muy cutre, pero cuando se pone de finolis el típico izquierdoso español más antidemocrata de turno es cuando al vasco le entran ganas de vomitar. Me encanta ver apelar a la ley a esta peñita; que se cumpla! Hainbeste zaunka aguantatu behar ere!

  14. Alazne insisto, lo que hiciera o dejara de hacer no es relevante, podeis hacer infinidad de literatura sobre lo malisimo que es este prisionero pero al final la verdad desnuda es la que responde a la pregunta de si hay que liberar a un prisionero vasco, a un patriota vasco con el que podeis estar o no de acuerdo, enfermo terminal de cáncer preso en las carceles españolas?.
    Geyme no conozco a esta persona.
    Para todos los demás una tilita, particularmente a Josune que se le ve alterada. Un respeto reina.

  15. Me parece que no planteas bien las cosa, Victor. Es muy importante tanto la actitud de Uribetxeberria como la de la que los que salen a la calle a manifestarse a su favor.

    Es verdad, una cosa es lo que se le debe a cualquier preso, sea de ETA o no; pero otra cosa es que la IA, que no admite los derechos humanos de otras personas y justifica sus violaciones de derechos, salga en manifestación por los derechos de Uribetxeberria.

    O que tu mismo que muestras un desprecio por la vida de otros, vengas a traernos el recuerdo de la vida de Uribetxeberria.

    Quien no tiene piedad y la quiere para sí está jugando a un doble juego muy falso. La IA ha violado derechos a saco, pero cuando le tocan un pelo, todos tenemos que empezar a danzar a su son.

    Uribetxeberria es un hombre que no tuvo piedad por Ortega Lara y no se arrepiente ni siente lo que hizo. ¿Nosotros tenemos que tener piedad por el?

  16. JELen agur

    Tampoco vamos a esperar sinceridad a la IR a estas alturas de la película.
    Están a lo que están. Y como partidistas, no les importa ganar con un penalti injusto en el último minuto.
    No es la honestidad, ni la justicia sus referentes.
    Al delincuente habrá que aplicarle las penas que le correspondan así como sus beneficios, sea el delito el que sea, sea natural de algún territorio vasco como de la conchinchina, tenga ideología vasca como extranjera.
    La IR no nos dará a ningún vasco lecciones de justicia. Y lo peor, es que no está en condiciones de dar lecciones ni a los herederos del franquismo. Su situación es patética.

  17. A mi me parece que las planteo perfectamente, no se que quieres sugerir con la actitud del prisionero o de los que estan fuera. Quieres decir que no deberían protestar que deberían confiar en las instituciones españolas, las mismas que sacaron moribundos del mako a Esteban Nieto o a Mikel Ibañez?. Yo creo que no, creo que no dan nada si no es bajo presión, hay que manifestarse protestar, agitar este largo verano.
    De nuevo reincides en lo de la “piedad” como si esto fuera el antiguo testamento. Pues no, Uribetxeberria tiene que estar libre porque en prisión se muere, punto pelota todo lo demás es querer enredar. Cuando se milita en ETA no se da ni se espera clemencia y asi lo ha decidido el preso, sino sale prefiere morir.

    Entrañable canto, Joseba, a la legislacion española.

  18. La palabra «prisionero» para una persona que secuestra a otra persona es indignante, Victor. Los presos de ETA serán algo muy tuyo, pero eso es para una minoría, la de vuestro grupo y para de contar.

    Yo no salgo a la calle ni loca con la gente de la IÄ, llena de odio y de desprecio por los otros seres humanos.

    Para la IA sus presos son un objeto publicitario. Pero ¿por que la IA no deja que los presos tomen salidas individuales? ¿por qué les condena a una salida colectiva, que por ahora nanay?

    Manifestar y protestar con los que desprecian los derechos humanos de los demás no es el camino.

    La IA tiene un problema humano, sus presos, un problema que no es el mío ni el de Euskadi.

    Dices que esto no tiene nada que ver con la «piedad», que es cosa de legislación y de abogados. Pues si no tiene nada que ver con la piedad, ni sientes piedad por Uribetxeberria que se está muriendo, todavía peor.

    «cuando se milita en ETA no se da ni se espera clemencia». Toda una declaración de principios, Victor. ¿por estas personas tengo el deber moral de salir a la calle?

    Todos tenemos nuestras prioridades. Las prioridades de la IA no son las mías.

  19. JELen agur

    Es la que hay, la que habia cuando delinquieron y la que habría en caso de que consigamos nuestra querida independencia. Los delincuentes a la cárcel con sus tiempos, sus plazos y sus beneficios. Es legalidad española y la de cualquier lado. No creo que en eso se diferencien las legislaciones democráticas.
    Los cantos son los de la IR a la tiranía bolchevique con la bandera republicana española en lo alto..

  20. No te indignes Alazne.
    Para todo lo demas me parece muy bien que no te sientas compelida por este prisionero y si por las victimas de ETA.

  21. Nos responde VictorII, que no le conoce; no conocer no le conoce ni la madre que lo parió, pienso que a todos nos sorprendió lo que hizo, hasta a su progenitora…por los hechos los conoceréis…nadie te pregunta si sabes si le gusta el helado de limón. Me encanta verte de finolis, como dice Josune, cuando se te pregunta por un sucio carcelero.

  22. El cínico habla de tranquilidad, tembién desde el cinismo.
    Ese defensor de los derechos humanos! ja,ja, ja…se os llena la boca de discursitos que ni entendéis; para hablar con propiedad de derechos humanos hay que haberlos practicado alguna vez. Me encanta verte de democrata (tranquilo)…JA, JA, JA…Quien te iba a decir a ti comunero premoderno español!!!

  23. Se observa que a VictorII, le altera todo menos llamarle español.
    Ser español no es un pecado (casi nunca).

  24. Hombre ya hemos dicho que una cosa es la aplicación de la ley… pero, lo que es tú VictorII, tendrás que convenir, o por lo menos oir, que AUN SIENDO UN HIJO DE LA GRANDÍSIMA…ya sabemos, que ahora que te nos has hecho pacifista-ecologista, no dices palabrotas, lo siento.

  25. Ya Kurrintxo pero convendras tambien en que si se mira asi habra de serlo sea una cosa o la otra pero siempre palante, como Navarra.

  26. Lo importante es que la izquierda radical sale a defender los derechos humanos de Uribe sin ninguna legitimidad, ya que los derechos humanos le importan un carajo. Ahora tiene que dar la pinta de que le importan los presos ya que no han conseguido nada para mejorar la situación. Que fácil es criminalizar al Estado cuando tu como colectivo eres un inútil. Lo decían los de Nanclares, mientras tanto los presos esperando a Godot.

  27. ZUEK prestatutako eta onartutako sakabanaketa politika mendekuzko eta hiltzaileari esker, ezer egin ez duten euskal herritarrak milaka kilometro egitera behartuz, Mikel Egibarren bikoteak eta seme-alabek istripu larria izan berri dute gure konkistatzaileen errepideetan. Pozik egongo zarete.

    Baina, noski, zuei ezin zaizue ezeren errurik bota. Zuek betiko demokrata txit miresgarriak zarete. PPSOEko frankistak eta GALindotarrak bezala.

    Oporrak pasa arte, Pepsi-PNV.

    Mezu hau «desagertu» egin denez, berriz idatzi dizuet.

  28. Ni ez naiz sakabanaketa politikaren erantzule eta blog hontako iritzi emaileak ezta ere. Zertan Beste Bat kriminalizazioa? ENAMeko polizia partikularra al zara? Ikusten da zure modu zakarretan eta zure hitz faltsuetan.

    Zer iritzi duzu Iñaki Rekarteri gertatutakoari buruz? Ez al da benetan iraingarria ikustea Ezker Iraultzaileko abokatuek eta presondegi barruko komisarioek nola mehatxatzen dituzten ETAko presoak eta bere disziplina ezarri, beren borondatea eta beren ongizatearen ardurarik gabe?

    Iñaki Rekartek pasatakoa isiltzen duzu, eta ordez jendea insultatu, ez baituzu beste erremeriorik, zure buruzagien politika ustela estaltzeko. Pozik egongo zara zu ETAk egindako heriotzengatik eta ETAko presoek jasan behar duten zapalketarengatik, ez bakarrik estatuaren eskuetan, baizik eta zu bezalako fanatikoei eskerrak.

    Agur, bai, Beste BAt, kòmisario iraintzaile ofiziala, kakaz betea kaka ekartzera zatozen hori.

  29. JELen agur

    Las guerras y las guerrillas y las contraguerrillas en tiempos de democracia, las hacen los totalitarios, o los que aspiran a serlo. Que en eso no hay quien los distinga.
    Compasión ninguna.
    Aplicación de la ley, eficacia. Es lo que nos hace falta.
    Si los demócratas somos firmes, el edificio está asegurado.

  30. JELen agur

    Llama la atencion el artículo de DEIA sobre el record de actividad parlamentaria del PNV.
    Ha duplicado en iniciativas a todos los demás grupos juntos. El PSE ha tenido menos iniciativas que cuando era oposicion con Ibarretxe.

    Toda una exhibición de dinamismo cuando hace falta y de paralisis de otros que están más a la espera de los dictados de los superiores.

  31. JELen agur

    Tenemos adelanto electoral con dos años de retraso. Pero lo tenemos.
    Ahora a trabajar por sacar el mejor resultado posible. Es lo mejor para todos.

  32. JELen agur

    OYE!!!!
    ¿No os estais pasando con las vacaciones?
    ¡Que incluso Rajoy y Lopez las han concluido!
    No me digais que trabajais menos que ellos….

  33. JELen agur

    Al final el canalla moribundo abandona la huelga de hambre obligado por la «extrema debilidad».
    ¡Coño! ¡Esta si que nueva!. ¿O es que no estaba en el guion previsto?

    Todo queda en un show marca «IA» para condicionar la opinion pública.

  34. Zer, Joseba, Josu Jonek agindu bezala frankisten erresuma seduzitzen?

    Hemendik bi hilabetera ikusiko dugu hemen zein dagoen benetan independentziaren alde eta zein benetan konkistatzaileen morroi izatearen alde, haiek utzitako apurrak poltsikoratuz, hori bai.

  35. morroi-morroiak dira bizidunen ehortzailearen lagunak,
    zelan doa zuen artikulazio berria: pragmatismoaren (eguneroko praktika politikoa, instituzionala) eta dimentsio utopikoaren (XXI. mendeko sozialismoa) artekoa? Aterik ate?

  36. Nahi duzun guztia, kepa igea. Aukera errealak bi dira: herri gisa ukatzen zaituenarekin elkar hartu edo independentziarako bideari ekin. Gainerakoak alferrikako berriketak dira.

    Bi hilabete.

  37. JELen agur

    De lo que nos tenemos que librar es de los conquistadores ideológicos como el del socialismo que abandera (con la bandera republicana española) la IR, como heredero del frente popular español en el pais de los vascos.
    Ojala los conquistadores se vayan con el rabo entre las piernas.
    No a la iondependencia sozialista.

  38. Aukerak bakarrik bi direla ezker iraultzailearen betiko matraka da. Edo beraiekin zaude edo bere etsaia zara: nola ulertu daiteke konzepzio hau? Totalitarismo nazkagarriena da hori, dudarik ez dago.

    Zu beste bat totalitario hiltzaileen morroi nazkagarri bat besterik ez zara, zurekin eta zuretarrekin ez dago inora joaterik. Zuek zarete gure herriaren etsairik etsaiena.

  39. Urduri ikusten zaitut, Praixku. Irainik gabe eztabaidatzeko ezintasunez. Erlaxatu zaitez, niri behintzat berdin zaizkit batzoki birtual batean ezagutzen ez dudan jendeak botatzen dizkidan gezur eta txorakeriak. Baina, hala ere, pazientzia handia dut eta erraz ulertzeko moduan azalduko dizut. Bi aukera ditu Pepsi-PNVk:

    a) Herri eta nazio bezala ukatzen zaituenaren, autodeterminazioa ukatzen dizunaren, demokrazia ukatzen dizunaren (gogoratzen «Ibarretxe plana» Madrilen?), militarki konkistatu zintuenaren, zure hizkuntza mendeetan debekatu dizunaren MENPEKO erkidego bat izan. Hark agintzen dizuna obeditu. Hark inposatzen dizkizun legeak eta indar okupatzaile armatuak onartu. Orain arte bezala.
    b) Geure erabakiak geuk hartzeko, independentziaren aldeko bideari ekin.

    Ala aukera gehiago badaudela esan behar didazu?

  40. bai zera, beste bat, «subordinazioaren kontra» omen zaudete, baina duela 4 urte «urrezko botoa»ren alde: horrela lehendakari autonomista kalera eta lehendakari españolista AjuriaEnera (eta Egiguren, Otegiren lagun mina, pozik pp-psoe akordia izenpetu zenean).
    Urte asko egin ditu EAJk burujabetzaren alde zein euskalherritarren ongizatearen alde, Urriaren 21ekoa beste urrats bat; bozka guztiak ongietorriak izando dira, zeren independetziaren bide sendoa baita botoen metaketa jeltzaleen zorroan. Bide okerrak bat etorri ziren bai karlisten «trono y altar»rekin bai sozialismo iraultzailearekin.
    Eskozian, Flandesen eta Quebecen alderdi abertzale nagusi bat dago (eta ez dira ezker-muturrekoak, mlnv-hbren antzera); Ipar Irlandan, ordea, bi alderdi irlandar abertzale daude eta han «transbersalitatea» derrigorrezkoa da legez.

  41. Beste Bat, bakarrik bi aukera daudela esatea, tranpa bat da. Hemen aukerak alderdi bakoitzaren araberakoak dira. Noski zuri komeni zaizu horrelako sinplifikazioa, zure burua eta zuretarrena guapotzeko bidea delako. Kontsiderazio xinple batzuk egingo dizkizut:

    1) Zer lortu du ezker iraultzaileak independentziaren arabera? Ezerrez. Zer lortu du EAJk? Euskal hezkuntza, euskal telebista, euskal hazienda propioa, euskal boterea… Hemen alderdiak beren frutuen arabera juzkatu behar dira eta gauza bat esatea da eta bestea egitea. Zer egin duzute? Kaka, jendea hil, mehatxatu, ehunka preso kartzelara kondenatu, hori da zuen lorpena.

    2) Ezker iraultzaileak partidoen legea onartu eta zin egin du. Ezker iraultzaileak banderita española onartu du. Ezker iraultzaileak presoen sofrikarioari ez dio irtenbide indibidualik eman nahi, presoak kartzelan jarraitu behar dute baldin eta negoziaketa baten bitartez bere baldintzak negoziatzen ez badira. Ezker iraultzaileak borroka armatua utzi behar izan du Euskal Herriak bide hori ezin ametitu dezakeelako. Zuek morroien antzera jokatzen duzute Espainiako legearen arabera, onartu duzute eta onartzeko prest ageri zarete.

    3) Zuk irainik ez duzula egiten diozu baina hauxe esaten duzu: «behintzat berdin zaizkit batzoki birtual batean ezagutzen ez dudan jendeak botatzen dizkidan gezur eta txorakeriak». Urduri zaudete, hauteskundeak datoz eta ezker iraultzaileak ez du gehiengorik lortuko. Eta politikak ezin daitezke inposatu, zuek zuen historian zehar nahi izan duzuten bezala, politikak botoen gehiengoak bultzatu behar ditu. Gehiengorik gabe ez dago zuen politika aurrera eramaterik. Zer egingo duzute orduan? Berriz ere zuen borrero-makina martxan jarri?, herriak ez baitizue gehiengorik emango.

  42. JELen agur

    Los vascos sólo tenemos una opción:
    La lucha contra la tiranía y el totalitarismo, siempre de raíz foránea que pretende erradicar nuestras legítimas e históricas ansias de libertad.
    por lo tanto, contra esta opción se encuentran los que quieren imponernos un sistema político no deseado como es el hispano en su versión tradicional o en su versión soziata.
    El movimiento que en Euskadi impulsa la implantación de la tiranía soziata (incluído con ejercito y policía política propias) es la IR, mal llamada abertzale.
    Por lo tanto, los vascos, en nuestra tradicional lucha por nuestra libertad, identificamos como enemigos al totalitarismo jacobino español y a la dictadura proletaria del MLNV.

  43. JELen agur

    Parece que el carcelero tiene una enfermedad grave pero no está terminal, y se considera que el tratamiento puede ser seguido en la cárcel.
    Parece que seguirá donde está.
    Mientras, unos valientes hacen «juerga de hambre» en las cortes navarras. Estos pronto volverán a sus casas.
    Que no cese el Show.

  44. Beste bat, beste mundu batean bizi zarete; zuen neurrira egokitutakoa, gainera; beraz, besteoi eman bakea eta segi ezazue zaunka nahi duzuen arte; guk Euskadi askatuta eraikitzen dihardugu.

  45. Beste bat, ederra egina genuke hautuak bi balira. Totalitarismo eman izan deneko herrialde guztietan, bakea ailegatu denean zera suertatu behar izan da argi eta klar: abertzaletasuna edota edozein nazio atxikimendu erabat bereiz geratu izan dela nazio horretan emandako totalitarismozko nazio ikuskeratik. Gurean proiektuak bi direla esatea MLNVk irabazi duela esatea litzateke, eta erralitatea guztiz kontrakoa da.

    Oraindik ENAMek bere trantsizioa egin behar du, bere demokraziarako bidea egin behar du eta horrek urteak eskatzen du. Eman beharreko urrats beharrezko horiei paso egitea, bakea kulunka lezake.

  46. Ez da ba ulertzeko zaila: bi aukerak independentzia edo dependentzia dira. Non daude eta zein dira ez bata eta ez bestea omen diren beste aukera horiek? Inork ezagutzen al du planeta honetan ez independente ez besteen menpeko den herririk? Non? Eta zer da herri horiek, independenteak ez badira eta menpekoak ere ez badira?

    Laster ikusiko dugu bakoitzaren jarrera. Bi hilabete.

  47. JELen agur

    Si nos fijamos en la A, tan independentista ella, con su actitud con las banderas españolas en lo alto de sus instituciones, izando la española republicana, etc, se concluye que el independentismo de la IA es una filfa, un fraude, una tomadura de pelo.
    Al final, repsecto al estado español son tan sumisos como los que más y que el único movimiento que genera iniciativas para liberarse de ataduras políticas y financieras es el nacionalismo vasco.

  48. Bi aukerak? Mesedez, ze tontakeri galanta, independentzia? Rajoyri lapurtuko dio Bilduk independentzia, bere presoak askatzeko gauza ez bada? Hemen efektibitateari begiratu behar zaio eta ez pentsatu aski dela horrelako postura gezurteroekin. Hemen aukera asko dira, baina hoitako bat da EAJrena, Euskadi laguntzen duen politika bat egitea da, eta Bildurena, independentziaren matrakarekin atez atekoa eta horrelako ideia marabillosoak bultzatzea.

    Gauzak planeta hontan gertatzen dira eta Bilduk kudeaketa eredu bat du, oso txarra, Euskadirentzako erabat kaltegarria.

    Bi hilabete barru, badakigu Bilduk, irabazi ala ez, autodeterminazioari buruzko proposamen bat aurkeztuko du legebiltzarrean. Eta EAJk bere proposamena aterako du eta bereari botoa emango dio. Bai posturak argi geldituko dira: testimonalismo setatsua, Bildurena, eta Euskadiren aldeko politikak bultzatzea, EAJrena.

  49. Independetzia? eta internazionalismoa nondik sartu behar? Ene bada! gure Beste bat mategarri hori, hori da hori sozilalismotik erabili ohi duzuen umorea! ez balitz izango zuen praktika totalitario eta hiltzaile guztiengatik, ben-benaz gaziosoak zinatekete, gero.

    Baina beno, goazen pixkana eta ez kexka-larritu, pixkana-pixkana, lehengo eta bat, ongi etorri demokraziara, ongi etorriak humanismora, ongi etorriak instituzioetara, han ikusiko baitugu zuen konbertsioa benetakoa ote den.

    Gora Euskal NAZIOA independiente eta nazionalista!

  50. Hauek nahi dute independetzia bihar goizerako hain justu independentistak ez direlko sekula santan izan.
    ZENBAT GORROTO DUTEN ENAMekoek NAZIONALISMOA!

    GORA EUSKADI INDEPENDIENTE ETA ANTI-SOZIALISTA!

  51. Ez engainatu, Beste bat, bi hilabete itxoin gabe ere, dagoeneko badugu iraultzaile azken orduko konberso hauen nondik norakoen berri:
    dauden: Atez-ateko zabor gestioa burugabea izan baita bere aldundi-agintaldiko ekarpen (ekarpen deitzerik balego problema ez denetik problema bat sortaraztea) soil eta bakarra.

    Hauena ez da ikuskizun, jada sufritzen ditugu eta.

  52. Si no hay accción directa y mafiosismo, si no pueden limpiarse el forro de los que no les gustan, ya hemos visto lo independentistas que son, gestores de basuras, basureros incompetentes.

    PD: Euskalerria no tiene la culpa, no tiene por qué comerse vuestra basura.

    Euskalerri aske eta garbi baten alde!

  53. Beste bat hauek idepentziarekin ahoa zabalik, ez dute txintik ere esan nahi beraien benetako proiektuaz.

  54. Kontenedore bati begira
    izango nuke desira
    bakarrik nago
    eta atez atekoa behar dut
    baldosa kuadratuz jantzi dituzten azeretan
    zaborra zabaldu dadin

    Espaloian kontra
    arratoien pasea
    ez da tristea, ez da tristea
    Garbitaniaren kamioien ohiua
    bertso doinua

    Deniseko pasillo luzean
    kolgadoreak zintzilika
    organikoaren jario ezin ustelagoa
    isurtzen da hemen

  55. Indepentzia dugu maite,
    zaborra botatzetik beretik garelako aparte
    ez nazio,
    ez euskal nazio,
    euskal zera-zale garelako
    euskal mahozale,
    orain zaborra,
    gero basura,
    gaur kiratsa,
    bihar kakanaska…

    Dugu lortuko denak nahaskatzea
    denak apartatzea
    eta halaan erakutsi munduan
    stalinismoak gurean duela lekua
    eta holan erakutsi garela zinez independiente,
    Euskal Garbitania-herria libro bezain zikina

    Mailu eta igitaiak zaindua,
    Pekindik eta Kubatik maite,
    gure zabortegi maitea…

  56. «Ongi etorri demokraziara», diote urteetan frankistek egindako alderdien legea poltronak antidemokratikoki okupatuz onartu dutenek.

    «Atez atekoaren kudeaketa (espainolezko «gestio» erabiltzen dute, baina tira) burugabea» omen da eta zaborraren bilketa eta pilaketa duela bi urte ez omen zen arazoa, diote Hernanin edo Usurbilen jendeak zer iritzi duen jakin gabe, Bizkaian hain ona den errauskailu zerutiarrak errentagarria izateko zaborra nola edo hala behar duela eta inportatzea planteatzen ri direla esan gabe. Birziklatzeko eta zabor gutxiago sortzeko helburuarekin erabat bateraezina.

    Geroxeago, hain nazionalistak omen direnek espainolez erantzuten diete euskarazko mezuei. Euskaldunak edo vascoak ote?

    Eta, errezitala borobiltzeko, euskañolez idatzitako… poemak? edo halako zerbait.

    Gauza jakina zen Pepsi-PNVk kulturari beldurra diola, baina ez nuen hala ere hain maila eskasik espero hemen. Baina berdin da, nire galderak hortxe daude. Zein dira ez independentzia ez dependentzia diren eta existitzen omen diren beste aukera horiek? Zein dira planeta honetan ez independente eta ez dependente diren herriak?

    Hilabete bat eta hiru aste.

    Postdata: eta badakit Pepsi-PNVk kulturari beldurra diola ere gezurra dela esango duzuela, baina… Nik zer egitea nahi duzue, ba? http://paperekoa.berria.info/agenda/2012-04-24/025/001/eajk_beldurra_dio_kulturari_ez_duelako_bere_aldeko_kultur_jenderik_edo_intelektualik.htm

  57. JELen agur

    Paises independientes bajo la égida sozialista no hay ninguno en el planeta. Son aspectos irreconciliables: el sozialismo y la independencia del pais.
    Los países que pueden disfrutar de una libertad tienen el mayor nivel de independencia alcanzado hasta el momento a partir del cual se generan las dependencias pactadas con los paises del entorno, sobre la base del interes común (económico, defensivo, cultural, etc)
    Por eso, para optar a las mayores cotas de independencia (libertad), un pais debe procurar el combate permanente contra las distintas opciones de tiranía que asoman en las sociedades. En nuestro caso, el sometimiento al dictado del jacobinismo estatal español por un lado y al afan de la dictadura del proletariado en el camino a sozialismo, por otro.

  58. Estatu independiete bat zertarako? Zapatero batek gobernatzeko?

    «ongi etorri demokraiara»? Uste nuen mlnvkoak direla demokrata autentikoak; horrela azaldu zuen Mr «subordinazioaren kontra» jaunak «urrezko botoa»:

    Partiendo como partimos de nuestra propia posición parcial y particular, el problema, por lo tanto, no es que nosotros seamos los «extremistas», o los radicales y violentos cuya posición debe ser neutralizada. Al contrario: nuestra posición «extrema» es la única capaz de formular la verdad de la sociedad vasca actual. O dicho de otro modo: no se trata de negar que en la actualidad constituimos la minoría. Pero de ello no se desprende que nuestra perspectiva es tan sólo una entre tantas más. O, peor aún, que desde la «verdad democrática» de la mayoría es incluso legítimo querer marginalizar nuestra verdad «autoritaria» y «violenta» por medio de la ilegalización.
    Quienes promueven y aceptan la ilegalización y la marginalización, o quienes sin aceptarla la asumen desde sus posiciones supuestamente «tolerantes», «pluralistas» y «abiertas» deben saber lo siguiente: somos nosotros quienes ocupamos, y a nosotros nos corresponde, la posición única de articular la verdad política de la situación actual. La verdad fundamentalmente antidemocrática, intolerante y monolítica de «esa» sociedad vasca oficial sólo se puede percibir y desenmascarar desde el margen extremo de nuestra radicalidad demócratica.

    U21ean mugarri magikoa, Olinpiada-expo (eta Monteroren kanporatzearen) urtean ez lortutakoa izabaziko dute 25 poltrina vasgongadak.

  59. Beno, beno, ernegatzen datorkigu, Beste bat, euskaltzain hautagai hutsegina; gestio hitzari behar izan dio erreparatu bere hizkuntz-garbizalekeria erakuste aldera. Egon, nago, nondik atera ez dakielarik, etorki handiko euskal labeladun nahi digula agertu beure burua. Tentuz baina, Beste bat, MLNVren mezulari temoso-saiatu hori, kontuz ezen, gestio hitzaren ondoan “kudeaketa”renaren erabilepena aldezte horri sabindar garbizalekeria dariola eta, hori, badakizu, ENAMen baitan ez leukake inolaz inondiko harrera onik…baina tira, har dezagun zure protro ikutu nahi ziztrin hori behar bezalako umorez, umore pixkat delako hain justu bake garaian zuen matrakari aurre egiteko modurik egokienetariko bat…
    Umore konturekin jarraituaz, barregarria gero, hernaniko eta Usurbilgo adibideak ekarria atez ateko zabor-kudeaketaren (kontuz, kudeaketa eta ez gestioa, kontuz gero, bokaziozko euskatzaina zaunka hasi hurren omen zaigu eta) gauzagarritasuna aldezte aldera; ederra gero, adibidea, stalinismoren bakea eta ordena santua bizi duten udalerri eredugarrietan erededugarrienak geneuzkake horienak hain justu…zaborra, berau bere literalean harturik, kudeaketu baino, beronen ustezko kudeaketa eredugarria bainoago, zerarako balio luke zabor hitzak direlako udalerrietan, beroietan aspaldiskoan bizi den zabor-giroa, beroietan bizi den hilerrietako ixiltasun bakea irudikatzeko…dena den, nik niotsuna baino ez didazu baiesten, alegia, krisialdi garai honetan, benazko poltikagintza eskatzen dueneko denboraldi honetan, zera eta zaborra problema bilakarazi, problema bakarra bilakarazi ere…, baina tira, inork uste al zuen bada MLNVtik neurri politiko bat bera ere atera zitekeenik?…Euskal Garbitania-herria dut herri, dut amestutako aberri (umoretsu ederdi askoan kantatzen zizunez olerkariak).
    Geroxeago, erderaz erantzuten omen zaiolako zaigu sumintzen Beste bat euskal zaindari temati hori…umore gehixeagoz bizitzea ere ez letorkizuke gaizki…hizkuntzalaritzan jarduna zaitugula ikusirik, Koldo Mitxelena jakintsuaren hitz batzuk ekarriko dizkizut hona, zera zioenean argi bezain klar: “gaztelera ere hemengoa da”…ez dut uste, nolanahi ere den, bere gainetik jar zintezkeenik, eta, hartaz, nik, aukeran, eta nor zaitugun ere ideia zipitzik ere ez dudalarik, Mitxelenak esandakoarik naiz lotzen.
    Euskañolez idatzitako poemak, diozu, aurreraxeago, lehengo berera naiz aitxikitzen honokoan ere…umore pixka bat, motel…delako dogmatismoa badakigu nondik datorkizuen, baina, tira, motel, bake garaian gaudelarik, lasaitu zaitezkete, denon eskergarri bai, baina lehengo eta bat zuen osasunarena…
    Bestetik, jakizu, ni ez naizela PNVkoa. Horrek baina ez narama internazionalismo latindarra oinarri duen zuen sasi-independetziaren aldezpena onartzera.
    Animo, BESTE internazionalista (BAT) hori, zuek zuetakoekin, Chaves, Gaztelako komuneroekin, Ballekaseko komunistekin…gu, bien bitartean geurera…Gora Euskal Nazioa anti-internazionalista!

    Oin-ohartxoa: zure eukaltzain oposaketa prestatuz joan zaitezen:
    (http://www.elhuyar.org/hizkuntza-zerbitzuak/EU/Hiztegi-kontsulta)
    gestión
    castellano vasco

    Adierak
    s.f.
    kudeaketa, gestio

  60. Beste bat zaigu sumintzen,
    zaigu sutan jartzen,
    Erdera dutelako mintzo zenbait eta zenbaitek

    Lasai bedi Beste bat,
    Gurean euskara hutsean bai, digu berak egiten,
    Ikusi beharko kanpoan ote dabilen horren fin,
    Nik ere oraingoan euskaraz natzaio zuzentzen,
    Nahiz lehenago erderaz dudan egin,
    Ikusiko ere ikusi beharko berak lehenago nola egin duen egin,
    Gurean ez bada ere, kanpoan begiratu behar…

    Halere, ez dadila engaina,
    Lehen erderaz, orain euskaraz,
    Nik antzo, berak ere,
    Garen berberak gara beti,
    Beori internazionalista,
    Ni nazionalista aldiz,
    Zabor-amildegi gaindiezina
    Elkarren artean beti…

  61. Bat. Ni hemengo kontuekin «sumintzea» edo «sutan jartzea» espero baduzue, alferrik nekatzen ari zarete.

    Eta bi. Ez dago pentsalaria edo ezaguna izan beharrik Euskal Herri osokoa den hizkuntza bakarra euskara dela jakiteko. Frantsesa (Ipar Euskal Herrian) eta espainola (Hego Euskal Herrian) «hemengoak» badira, estatu horien kolonia izaten mendeak daramatzagulako bait da. Baina zuek gaiztoa eta maltzurra naizelako sinesten ez badidazue, zoazte Donibane Garaziko plazara eta esan hango euskaldunei «gaztelania ere hemengoa dela». Eta norbaitek aurka egiten badizue, zuek esan Koldo Mitxelenak berak esan duela hori.

    Nire aldetik esan beharrekoak esanak daude eta (inork erantzuten ez dituen) galderak ere hor daude. Zein dira ez independentzia ez dependentzia diren eta existitzen omen diren beste aukera horiek? Zein dira planeta honetan ez independente eta ez dependente diren herriak?

    Hilabete t’erdi.

  62. Ene Beste Bat laztana:

    Inork erantzuten ez dituen galderak erantzunak izan dira baina ez zuk nahi zenduen moduan. Ikusten da arrazoi izpirik gabe medallita jartzea dela zure interesa. Bejoindezula, baina niretzat hori guztia ENAMekoen ohiko txuletaldia besterik ez da eta halakoxea zara zu, txuleta argudiorik gabea, aroladaz eta hitz hutsez betea.

    Badulert kanpañan gagozela eta zu bezalakoen interbentzioak beharrezkoak direla abertzale eta euskaltzale itxuragoa erakusteko. Independentzia zeinek planteatzen du bere programa elektoralean hauteskunde hauetan? Ez al zara enteratu bada inork ez duela independentzia proposatzen duen programik aurkeztu? Laura Mintegik Bildukoak halakorik proposatu al du? Eta ez ditut nahi nik deklarazio hutsalak, programa bat baizik, ildo konkretu bat. Ez dago alakorik, beraz Beste Bat ez dago hauteskunde hauetako independentziaren proposamenik.

    ENAMeko txotxongiloak hitz ederretan eta bide maltzurretan indarrak galarazi nahi gaituzue. Baina benetan tristea da ikustea zuek bezalako pizti totalitarioek abertzaletasunaz egiten duzuten maneju maltzurra.

  63. Alternatiba ez da ematen idei edo proposamen politikoen artean, praktika politikoan baizik. Zeintzuk dira gogorkeri bideak justifikatzen dituztenak eta zeintzuk gaitzesten dituztenak? Independentzia ezker iraultzailearentzat ez baita errealitate bat, aitzaki bat baizik, gogorkeria zuritu eta justifikatzeko.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *